Ikdienas izdevumu samazināšana

FinansesLielākā daļa cilvēku ik mēnesi tērē par 25% vairāk nekā bija domājuši, turklāt liekie izdevumi parasti atrodami tajās tēriņu grupās, kuras nevarētu uzskatīt par obligātajām. Lai samazinātu ikdienas izdevumus, nebūt nav jāatsakās no patīkamajām lietām un jātērē tikai paša nepieciešamākajam, gluži pretēji izdevumu samazināšana būs efektīva un darbosies ilgtermiņā tikai tad, ja neradīs diskomfortu un sajūtu, ka kaut kā trūkst.

Lai sapratu, cik patiesībā tērējat un cik būtu iespējams ieekonomēt, veiciet izdevumu uzskaiti un analīzi. Veicot iepriekš minētas darbības, Jūs nošausiet divus zaķus ar vienu šāvienu, jo iegūtie dati būs derīgi gan izdevumu izprašanai, gan arī nākamā mēneša budžeta plānošanai.

Izdevumus sagrupējiet vairākās grupās, lai redzētu, kurā no grupām pārtēriņš ir lielākais un kurā iespējams veikt izdevumu samazināšanu. Izdevumus var grupēt:

  • Obligātajos izdevumus – izdevumi par īri, kredītu, komunālie maksājumi utt.
  • Pārtikas izdevumos – izdevumi par ikdienā nepieciešamo pārtiku, arī tos kas pirkta kafejnīcā, un našķiem.
  • Sakaru izdevumos – izdevumi par telekomunikācijām, internetu, TV.
  • Transporta izdevumi –izdevumi par sabiedrisko transportu vai degvielu.
  • Izdevumi izklaidei – izdevumi par teātra, kino biļetēm, izbraucieniem utt.
  • Neparedzētie jeb ekstra izdevumi.

Katra izdevumu grupējums var nedaudz atšķirties atkarībā no tā vai ģimenē ir bērni, ikdienas nodarbošanās un citiem apstākļiem.

Apskatot izdevumu pozīcijas izvirziet mērķus, kurās no pozīcijām esat nolēmis izdevumus samazināt, taču atcerieties, ja izdevumu samazinājums radīs diskomfortu, var gadīties, ka drīz vien atgriežaties pie vecajiem tērēšanas ieradumiem. Samaziniet izdevumus gudri!

Ja šķiet, ka pārlieku daudz tērējat par pārtiku vai našķiem, sastādiet pirkumu sarakstu pirms dodaties iepirkties un iepērkaties reizi nedēļā. Lielu daļu našķu arat pagatavot pats, piemēram, tā vietā, lai pirktu smalkmaizītes izcepiet tās pats, kaut vai ar veikalā nopērkamo mīklu, tādā veidā ietaupīsiet vairākus eiro mēnesi. Ja esat brokastīs pieradis ēst musli vai brokastu pārslas, neatsakieties no tā, taču izvēlaties to pagatavot pats iegādājoties auzu pārslas un žāvētus augļus, tas būs krietni lētāk.

Ja pārlieku lieli šķiet izdevumi par transportu un ikdienā pārvietojaties ar savu personīgo automobili, apsveriet iespēju sameklēt līdzbraucējus, kas segtu vismaz daļu no braucienam nepieciešamās degvielas. Iespējams, ka jums blakus dzīvo cilvēki, kas ikdienā pārvietojas pa to pašu maršrutu braucot uz darbu vai no tā, lai šos cilvēkus atrastu ievietojiet informāciju sociālajos tīklos speciāli šim mērķim izveidotajās domubiedru grupās.

Lai samazinātu izdevumus par mobilajiem sakariem, internetu vai TV pakalpojumiem, pārlecinieties vai kāds no pakalpojumu sniedzējiem nepiedāvā tos pašus pakalpojumu nosacījumus tikai par zemāku cenu. Nomainot pakalpojumu tarifu vai operatoru, bieži vien izdodas ietaupīt pat vairākus simtus eiro gadā.